Sarea tehnică - caracteristici de producție, soiuri, domenii de utilizare

Sarea tehnică, sarea auto-precipitată, precum și sarea de rocă pentru uz tehnic și concentratul mineral Halit sunt toate denumirile aceluiași mineral, care este destinat în principal pentru a fi utilizat ca un material anti-gheață eficient și ieftin, precum și ca absorbant în prepararea și purificarea apei utilizate în scopuri tehnice, ca bază pentru forarea fluidelor, pentru producția industrială de clor și caustic și în alte scopuri tehnice. Elementul chimic cheie al sării industriale este clorura de sodiu NACL.

Agenții anti-aglomerare pot fi adăugați la sarea tehnică pentru a-i îmbunătăți calitățile. Un exemplu de astfel de aditiv este ferocianura de potasiu (trebuie remarcat faptul că fracția de masă a aditivului nu trebuie să fie mai mare de 0,01%). În plus, sarea tehnică poate fi curățată de praf și apoi cernută. Toate acestea afectează calitatea finală a sării, precum și costul acesteia.

Sarea tehnică este furnizată de majoritatea producătorilor în următoarele tipuri de ambalaje:

  • în vagoane vrac (până la 70 de tone), precum și camioane cu basculantă (până la 20 de tone);
  • în saci moderni câte 1 tonă fiecare;
  • în pungi de polipropilenă de 50 și 25 kg.

Sarea tehnică pentru drumuri - de obicei, este halitul mineral de gradul II, care are un conținut mai redus de element NACL și un conținut mai semnificativ de impurități. O astfel de sare tehnică este utilizată în principal iarna ca material de degivrare. Datorită faptului că costul sării tehnice pentru drumuri este relativ scăzut, poate fi considerat unul dintre cei mai ieftini agenți de degivrare. În ultimii ani, sarea tehnică nu a fost recomandată ca agent anti-îngheț optim la Moscova. Cauza este că corodează cauciucul și, de asemenea, corodează metalul. Astfel, sarea tehnică ca agent anti-înghețare este înlocuită treptat de materiale puțin mai moderne dezvoltate pe bază de clorură de calciu (Eismelt Mix, Ekotor etc.), precum și clorură de magneziu (BIOMAG, Bishofit etc.), adăugând un număr de inhibitori de coroziune, precum și minerale inofensive.

Cu toate acestea, sarea tehnică este în continuare cel mai ieftin și extrem de eficient agent anti-îngheț, a cărui utilizare în țara noastră va continua mult timp. Sarea rutieră este foarte ușor de utilizat. Este suficient să o distribuiți uniform pe suprafața de tratat. Dacă sunt procesate drumurile, atunci nu vă puteți descurca fără echipamente speciale. În acest caz, sarea pentru drumuri este cel mai adesea achiziționată în saci mari cu o capacitate de 1 tonă, precum și în vrac. Ca urmare, costul sării pentru drumurile în vrac este mult mai mic. La procesarea trotuarelor, precum și a zonelor adiacente - atunci când materialul este distribuit manual, este mai bine să alegeți un ambalaj mai convenabil. Sarea tehnică în pungi de 25 kg și 50 kg este convenabilă și, desigur, practică.

Sarea tehnică destinată cazanelor este un tip de sare tehnică de calitate superioară - de obicei este o galită minerală de clasa I sau superioară: de tip B sau C, respectiv, a 3-a sau a 4-a măcinare. Într-o astfel de sare, conținutul de impurități este minimizat. O astfel de sare este utilizată în încăperile de cazan pentru a înmuia și purifica eficient apa. Utilizarea sării de înaltă calitate ajută, de asemenea, la detartrarea conductelor cazanului. Sarea destinată cazanelor, la fel ca sarea destinată drumurilor, este vândută de majoritatea companiilor în Big-Bag-uri care cântăresc 1 tonă. De asemenea, multe companii oferă sare pentru cazane în pungi moderne și practice din polipropilenă cu greutatea de 25 sau 50 kg. Costul sării pentru cazanele este puțin mai mare decât costul sării pentru drumuri. Cu toate acestea, o astfel de sare poate fi folosită și pentru tratamentul rutier. Aceasta, desigur, nu este cea mai economică opțiune pentru utilizarea acesteia, cu toate acestea, nu există alte obstacole în acest sens.

Sarea tehnică ambalată în pungi de 25 și 50 kg este un tip de ambalaj Halita foarte convenabil. Și dacă sarea este ambalată și în pungi cu supapă din polipropilenă - această soluție este de două ori mai convenabilă. Faptul este că pungile de supapă din polipropilenă, fabricate pe echipamente moderne, sunt foarte rezistente și se caracterizează printr-o formă dreptunghiulară excepțional de regulată. Această soluție este, desigur, convenabilă atunci când depozitați cantități mari de sare. În plus, pungile din polipropilenă sunt laminate cu o folie specială care împiedică complet pătrunderea umezelii în cavitatea pungii, ceea ce permite sarea să fie păstrată în pungă mult timp și în orice condiții.

Un alt tip de compoziție anti-gheață bazată pe mineralul Halita este un amestec de nisip-sare. Un astfel de reactiv este realizat prin simpla amestecare a nisipului de construcție și a sării tehnice în proporțiile necesare. Sarea de nisip este unul dintre cei mai ieftini reactivi cu efect dublu. Nisipul este un material abraziv care garantează aderența pantofilor și a anvelopelor auto la drum, iar sarea industrială topește rapid gheața, dărâmând astfel capacul de gheață. Datorită propriului său preț scăzut, amestecul nisip-sare și-a găsit utilizarea pe scară largă ca mijloc de combatere a gheții pe întreg teritoriul Federației Ruse.

Avantajele amestecului nisip-sare:

  • Cost scăzut;
  • Disponibilitatea materiilor prime;
  • Este un material anti-îngheț instantaneu;
  • Ușurința de a alege proporțiile și fabricarea;
  • Nu necesită condiții speciale de depozitare;
  • Nu are o dată de expirare.

De regulă, un amestec standard de nisip-sare este produs într-o proporție de 70/30. 70% nisip și 30% sare. O creștere a procentului de halită implică o creștere a caracteristicilor de topire a sării de nisip, dar duce și la o creștere a costului produsului final.

ОФИЦИАЛЬНЫЙ ПОСТАВЩИК БИТУМА

КОНТАКТЫ

  • mun. Bălți str. Mihai Viteazul 18
  • Administrator: 078 306 106
  • Contabil Sef: 069 134 849